Thursday, September 5, 2019

Selamat Tinggal Dunia Pendidikan

Selamat Tinggal SMK Panji.

Rabu 28 Ogos 2019 hari terakhir makcik pergi sekolah sebagai seorang cikgu. Khamis habiskan cuti yang berbaki sehari.  Sebenarnya cuti tu sengaja ditinggalkan sehari. Dipendekkan cerita, andainya diadakan majlis yang "macam-macam" sempena persaraan makcik, cuti itulah nanti akan digunakan. kuakuakua.  Alhamdulillah, pada hari kejadian, hanya ada majlis makan-makan dan penyampaian cenderahati. Mana-mana warga Panji yang tak lepas angin tu, sorry la ya. Tunggulah orang lain pulak pencen.

 Muka terpaksaaa dok depan. Makcik tak suka





















1 Sept 2019  makcik dengan rasminya bergelar YB. Doakan semoga makcik dikurniakan kesihatan. kesejahteraan dan kebahagian dunia akhirat.Terima kasih semua. Kenangan pahit manis sepanjang 25 tahun berkhidmat sebagai pendidik akan terpahat di hati. Sayang semua.

Sunday, June 23, 2019

Raya di Sekolah



Sabtu 22 Jun  2019 - Sambutan Aidil Fitri peringkat sekolah.
Jangok-jangok la anak-anak ambo di Panji ni. Abih tea.....

Tuesday, May 7, 2019

Penggambaran Majalah Sekolah 2019

Merahnya

Warna-warni Sukan Tahunan 2019

Mood memblog tetiba datang. Padahal peristiwa dah berminggu-minggu berlalu.



Ikut susunan - Gamma, Beta, Sigma. 
Mana Alfa???? 
Takde pulak khemah merah. Nasib baik kuning ada.

Saturday, February 23, 2019

Jalan-jalan


Pilihan makcik di warung Pak Nong

Trengganu dan seafood celup tepung tidak dapat dipisahkan. Maka beratur panjanglah peminat-peminatnya di kedai-kedai pilihan.

Monday, January 14, 2019

Sebelum Berakhir 2018

Harini 14 Jan 2019. Kwang kwang kwang.... Baru nak cerita pasal cuti akhir tahun 2018. Sebelum lupa diringkaskan cerita, 22 Nov adalah last day persekolahan bagi negeri Cik Siti Wan Kembang. Tak rasa macam cuti pun, sebab SPM masih lagi panjang. Balik sekolah hari tu,  makcik suami isteri terus ke Seremban, Opsss  singgah tidur di Kesedar Inn dulu. Kepenatan tak dapat nak meneruskan perjalanan. Esoknya 23 Nov teruskan perjalanan, ambil Ain di TKC dan terus berpatah balik. Dek taknak memandu memalam, kami  singgah pula  tidur di Sunway Putra, KL. Sudah tua, tak larat. Esoknya 24 Nov baru bertolak balik dengan santainya.
1 Dis hantar Ain ke UKM, Bangi.  Ada kem kecemerlangan la pulak. Hanya hantar dan 2 Dis terus balik. 8  Dis sekali lagi ke Bangi. 10 Dis jemput Ain dan 11 Dis balik.
13 - 16 Dis bercuti ke Kota Kinabalu kononnya. Lama tak bercuti tapi dengan bermacam hal yang berlaku bermula dari delay berjam-jam di airport KB, rasa tak best pulak cuti-cuti Malaysia kali ini.
20 Dis sudah bermula meeting guru. Uwaaa.Cuti sekolah dah nak habiss.
25 Dis sekali lagi ke Bangi. Kali ni ada kenduri di Veillaris. Bila datang pagi blk mlm, maka menunggu di airport lagi lama dari makan kenduri.
1 Jan  sesi persekolahan 2019 bermula. Ain ke TKC pada paginya dan sanak saudara semua dah balik ke tempat mencari rezeki masing-masing. Dan rumah pun kembali sunyi seperti biasa.


Thursday, November 15, 2018

Dimana Akhirnya Kita

Tiada salahnya suka, gembira, meraikan itu dan meraikan ini.
Tapi  jangan bertingkahlaku yang melalaikan dek kesukaan dan kegembiraan  dalam meraikan itu dan ini. Makcik yakin, kita semua sedar yang mana dosa dan yang mana mendatangkan pahala.  Jadi, jangan lupa Pemberi rezeki yang membolehkan kita bergembira.

Ingat,
Hidup ini tidak lama
Akhirnya kita ke syurga atau neraka?

Tuesday, November 13, 2018

Thursday, September 27, 2018

Friday, July 13, 2018

Lega

Walaupun sekarang ni musim durian tapi ini bukan raga durian tau. Ini raga kain makcik. Nampak kecil tapi sebenarnya besar. Kain baju yang nak digosok akan di transit dalam raga ni. Jadi, bila raga ni kosong, leganya rasa nak melompat bintang. Tapi macam biasa, kosongnya tak lama. Kalau malam kosong, petang esok akan kembali berisi.
Berbalik kepada musim durian. Dah banyak tahun durian kampung kurang menjadi. Tahun ni alhamdulillah, banyak durian di tepi-tepi jalan. Harga pun boleh tahan. Jom kita beli durian, buang biji dan simpan dlm freezer untuk menjadikannya kawan mr budu. Fuhh ... nanti setahun kita boleh menikmati budu yang lebih lazat dengan gandingan mantap durian.







apahal merapu je nih??

Saturday, July 7, 2018

Jamuan Lagi

Olalala. Seronok dapat makan.
Kali ni hanya bersama kaum ibu. Masih lagi dibawah tajuk meraikan guru yang bersara. 
Jeles wei. Bila pula akan sampai giliran makcik???



Friday, June 29, 2018

Beraya Lagi

28 Jun 2018 - Sambutan Aidilfiri peringkat sekolah & Majlis persaraan Pn. Raonah Khamis.


Bersama bekas pelajar SMK Panji. SPM 2017. Terima kasih sudi datang

Hijau yang menyejukkan mata. 
Bersama sahabat Unit periksa SMK Panji. 


Friday, June 22, 2018

Aidil fitri 2018




Jumaat 15 June 2018. Tahun ni raya dalam cuti sekolah. Maka panjanglah masa jamuan raya dan kenduri kendara.


baru nak kurus, dah gumuk balik. uwaa

Sunday, April 29, 2018

Sana Sini Kuning Lagi


25 - 26 April 2018 - Kejohanan Sukan Dan Olahraga Tahunan SMK Panji.
Nak mengarang panjang, idea tak datang. Ok byeee