Saturday, April 24, 2010

Indahnya Musim Bunga

Suburnya pokok rambutan itu bersama ayam-ayam di bawahnya.
Kelakarnya tajuk. Rasa mau ketawa guling-guling. Tapi memang betul cakap makcik. Sekarang ni memang musim bunga. Pokok durian tengah berbunga. Rambutan sedang berbunga. Duku, langsat semua tengah berbunga. Cuma.... takde le berwarna warni macam kat negara omputih nun. Makcik pun sedar diri..... hehehe. Tiga empat bulan lagi (betul ke? entah2 masa tu dah tinggal daun je) InsyaAllah bunga rambutan akan bertukar menjadi buah yang masak merah seperti di bawah. Bestnye..... bestnye

Bunga duku akan bertukar menjadi buah yang kuning seperti rumah kuning. Wow..... Sangat suka. Tapi usah le kita tunjuk dan bayang lebih-lebih. Nanti ada orang menangis guling-guling nak balik Malaysia. Hehehe.

7 comments:

Kak Zue said...

bestnyer .....ehehehe

Azhan said...

sy dh merasa musim bunga... cantik... skarang dh musim luruh... pun cantik. tp, sjuk...

hafzan lazim said...

main kasar lagi??

rumah kuning said...

kak zue,
tak sabar rasanya. hehehe

azhan,
kita kat sini dah dua hari sejuk. hujan turun setelah agak lama panas terik.

rumah kuning said...

je,
kasar ke? jentik2 telinga je. hehehe

Anonymous said...

cik su,bestnya buah tuh..nak balik...

c su said...

iqah,
tak sedap pun. hehehe