Friday, October 1, 2010

1.10.10

1.10.10 Cantik!!!! Dan saya sangat teruja untuk menanam pokok pada hari ini. Ingat menteri je ke, bila tanam pokok, sibuk juru gambar nak snap gambar.Saya pun lebih kurang sama je. Hehehe gelak dengan amat perasan. Cuma ada sikittt beza, saya tak tanam pokok jati atau kemuning segala. Yang saya tanam pokok kesum, pokok pegaga. Dan siiiikit lagi beza, saya tanam, kemudian saya snap sendiri. Bukan snap gambar saya tapi gambar pokok yang saya tanam. Orang lain takde kat rumah. Tinggal saya je jadi tukang kebun kat belakang rumah. Jurukamera pula, sibuk sesaje. Jadi, tak dapat le saya nak bergambar bersama pokok yang ditanam. Macam le ada orang kisah. Hehehe
Sebahagian pegaga yang tumbuh di tepi pagar, dipindahkan ke dalam pasu.
Mudah-mudahan panjang le usianya.



Kesum yang sudah tumbuh akar di dalam peti sejuk, saya pindahkan ke dalam pasu.
Mudah-mudahan dapat le dijual di pasar minggu. Hehehe
Opsss...bayam peraksi tak tanam pulak tadi. Lupa...

2 comments:

Kujie said...

nak buat laksa esok leh minta sikit.

011010 - Birthday adik ipar.

rumah kuning said...

boleh3x.
comelnye tarikh birthday.hehehe