Saturday, August 11, 2012

Budi Bahasa Budaya Kita

Kelmarin, masa en suami tengah beli air kelapa di pasar Ramadhan. Ada seorang lelaki bertanya kepada penjual. Penjual kalau tak silap saya ada tiga orang. Saya nampak dengan jelas kerana menunggu suami tidak jauh dari situ.  Opss berbalik kpd pertanyaan lelaki tersebut. Dia tanya : Isi nyiur ni lembut ke? Salah seorang penjual tu jawab: KALU NAK LEMBUT, RENDAM DENGAN SOFTLAN BOLEH DUA MALAM, LEMBUTLAH. Fuhhh... power sungguh jawapan itu. Tapi Alhamdulillah lelaki yang bertanya tetap cool. Tabik spring untuknya..


 
Dik, jangan suruh mak masukkan softlan dlm isi nyiur tau

8 comments:

Marya Yusof said...

As salam RK,

Aduhhh... nasib baik bulan Ramadhan suruh kita byk2 bersabar, tu yg customer lelaki tu cool je kot... Nak bergurau agaknye... kalau kite dah lama dah sentap...huhuhuuu

Cikgu Ma said...

x penah tengok pun..hehe

Lynn said...

Salam kak..

Kadang2 menyampah juge kalau jumpa org yg loyar buruk ni kak..

Rumah Kuning said...

marya,
nasib baik customer tu tak siram penjual tu dgn air kelapa. hehehe

Rumah Kuning said...

cikgu ma,
saya pun baru jumpa

Rumah Kuning said...

lynn,
betul tu. nak bergurau pun biar bertempat.

Ibuhani said...

Bulan puasa kena byk sabar...kalau kita kena cm tu pn kena senyum jerlh tp x bli lh klu k.ani yv kena cm tu.....hehehe....

rumah kuning said...

ibuhani,
betul tu kak. sepatutnya puasa mampu didik kita utk lebih bersabar.