Tuesday, August 11, 2009

Nak Lagi...

Kawan saya dah sihat walafiat. Alhamdulillah.
Hari ni saya nak berkongsi ( gambar je) sejenis makanan yang telah saya nikmati malam tadi. Namanya Chim Chum. Ala2 steamboat tapi yang membezakannya di tengah bekas chim chum ini ada tempat untuk memanggang ayam, sotong dan sebagainya. Api/bara yang marak dibawahnya menyebabkan lauk yang dipanggang akan masak dengan cepat.
Masih putih bersih sebab proses memanggang baru bermula
Cerek yang mengandungi sup. Bila dah surut, tambah lagi...
Chim Chum ini dihidangkan dlm bentuk buffet. Macam-acam ada. Jadi, pilih je mana yang berkenan.
Sos pedas dan sos manis

Sudah semakin hitam menandakan telah banyak lauk yang dipanggang.

Tak nak bangun ke???
Apa pun sangat berbaloi dengan harga yang ditawarkan.


8 comments:

pija5120 said...

sedapnye... lapaq!!

Kujie said...

tak pernah tengok apalagi makan....erk..kena masuk dalam wish list ni... :)

pB said...

mana tu???

cikgu panji said...

pija,
hehehe saya pun sebenarnya baru tahu kewujudan chim chum ni.

kujie,
best jugak. rasa mcm main masak2 je.

pb,
di jln yaakubiah.bersetentang dgn nasi lemak global. di jln p chepa juga ada satu restoran chim chum ni tapi tak tahu kat mana.kat situ, kalau tak habiskan makanan yg diambil, kena denda Rm10.00

jue mj said...

kalu steambot tu biasa la mkn, tp chim chum ni tak tau la plak kewujudannya...mkn ktner? satu set braper rm?agakya yg bakar tu ala-ala teriyaki kut ?

cikgu panji said...

kat food village, jln yaakubiah. sorang RM13++ tanpa air

TokNabe said...

Kelik kelate kena gi jenguk2 jugok ni.

cikgu panji said...

toknabe,
kalu tak kenne ngan cito raso, jgn marah.hehehe