Thursday, December 1, 2011

Annano Muricata Dan Dokong



annano muricata / durian belanda.

Dulu pokok durian belanda ni memang banyak di sekitar rumah makcik. 
Masa tu buah ni takde harga. Murah yang amat. 
Sekarang ni, sekitar rumah makcik dah takde langsung pokok ni.
Dan harganya sekarang punyalah mahal.
Pokok dokong pulak, dulu  tak banyak sekitar  kampung makcik.
Harganya masa tu sangat le mahal. 
Jadi ramailah orang kampung tanam pokok dokong. 
Sekarang, kebanyakan rumah ada pokok dokong.Alhamdulillah menjadi, subur, lebat buahnya.
Tapi  harganya  sekarang murah le pulak. 



Dulu durian belanda tak sedap. Sekarang sedappp
Dulu dokong sedappp. Sekarang tak sedap.

4 comments:

Yellow said...

kehadapan rumah kuning...


saya GERING!!! berat dah tinggal 40kg je (tipu) hahahaha


semoga pokok durian belanda saya subur seperti pokok dokong awak!!!

*eh? biler saya cangkul tanah tanam durian belanda ek??? hahaha lupa... pokok mangga rupenya!!! hahahaha salam jumaat! jgn marah2... nanti kena jual ngan afiq saya... :P

Rumah Kuning said...

tanam le pokok durian belanda pn yellow. sekarang tengah mahal.hehehe

Unknown said...

salam ziarah..
saya suka durian belanda..
nak tanam gak...
heheheh

rumah kuning said...

citarasa rinduan,
t kasih krn singgah. mari kita pakat tanam. eh ada tempat ke saya nak tanam. hehehe