Friday, June 15, 2012

Tak Cantiklah!!!

Pagi tadi, saya ke pasar pagi. Dah banyak minggu tak meronda cari lauk pauk dan pucuk-pucuk ulam segar. Sukaaa.... Macam-macam ada.  Dalam suka suka tu, ada jugak yang tak sukanya. Tiap kali pergi pasar, mesti akan terserempak dengan makcik-makcik atau kakak-kakak yang ganasnya berpakaian. Kalau budak-budak  pakai ketat, singkat  macam tu, ok lagi. Ini makcik-makcik pun masih pakai gitu.  Tak sesuai langsung. Kita yang tengok pun rasa malu. Kak, makcik.... tak cantiklah pakai macam tuh.





6 comments:

Irfa said...

KAT MANA?
PALING TAK SUKA KALAU TGK POMPUAN YG DAH BERUSIA BADAN BERISI PAKAI BAJU ATAS BONTOT..PERUT LAK BUNCIT.BAJU PULAK KETAT..HUHU..SEDIH

BERGAYA TGK USIA DAN JUGAK BADAN LA
peringatan utk diri sendiri juga

Azian Elias said...

mak2 modern. payah kan.. ALHAMDULLLILAH mak2 kita tak macam tu..Semoga ALLAH bagi petunjuk pada depa ni.

Rumah Kuning said...

irfa,
pagi td gi pasar kedai lalat.byk sayur2 segar dari ldg. hehehe
betul tu. kalu slim molek tu, boleh tahan jugak. tak nampak le urat2, selulit timbul.

Rumah Kuning said...

azian,
anak2 pun malu kalau mak mak pakai macam tu. tk sesuai. dosa pun dpt

Marya Yusof said...

As salam RK,

Di sini mcm2 rupa ade...larat tak larat je nak tgk...hehehee... ;p :))

Rumah Kuning said...

marya,
yang tu takpe,diorang bukan Islam. yg di sini, makcik2 kita yg Islam.