Thursday, November 14, 2013

2013 Sudah Hampir Berakhir

Annual Dinner di Hotel Perdana malam tadi
Hotel dah cantik dan makanan pun sedap.

Hari ni hari terakhir persekolahan 2013.
Macam biasa kalut ribut dengan macam-macam kerja.
Hari ni anak-anak SPM ada kertas Sejarah 3 dan Prinsip Akaun 1.
Pukul 11.00 pagi tadi ada taklimat akhir tahun bersama Tuan Pengetua.
12.30 berdesup ambil sijil SPM 2012 di  PPD. Nak dijadikan cerita, masa nak balik dari PPD tadi, kereta makcik tak mau hidup. Saja nak memalukan tuannya. Bila bantuan tiba, dengan selambanya, si putih tu elok hidup.
2.00 petang, ada makan-makan bersama kawan-kawan Unit Periksa di restoran Syam. Sukaa.....

Tapi ( tiba-tiba ada tapi)
Selagi periksa SPM belum berakhir, tugas makcik juga  belum  berakhir. Tambah-tambah tahun ni SU SPM mesti buat pelaporan harian. Tiap hari mesti lapor. jumlah calon hadir, tak hadir kpd Lembaga Peperiksaan.

Sabtu ni ada lagi kelas tambahan. Anak-anak Ribenna tu beria-ia mintak. Jadi tak sampai hati untuk menolak. Jawapan makcik, bolehhh tapi kalau ada yang tak datang, saya JEKK. Ganas bunyinya. Hehehe

3 comments:

MystoryPic said...

budi dan tanggungjawab cikgu pada anak2 tak pernah habis...

Time Traveller said...

Sebab itu jasa seorang guru tidak akan di lupa kan oleh anak murid yang sejati :D

Salam Kenal ..

Rumah Kuning said...

MystoryPic,
Yang nak, memang mintak, yang taknak, ponteng, lari. hehehe biasa la kan.

Time Traveller,
Gembiranya hati seorang guru bila anak didiknya berjaya dan berakhlak mulia.
Salam kenal.