Saturday, April 25, 2009

Suatu petang

CP : Kadang-kadang masa nak bangun pagi, saya ingat balik sekolah ptg nanti nak tidur sampai puas. Tapi bila balik sekolah, tak tidur pun. Buat itu,buat ini, gelap (malam). Padahal masa pagi tu memang macam berazam nak tidur sungguh-sungguh.

Si dia : Begitulah hidup.

CP : Tak faham.

Si dia : Apa yang kita nak tak semestinya kita dapat.

CP : Emm

12 comments:

CJ said...

kalau tadek apa2 urusan sblh ptg, mmg aku akan tdo. sbnrnya kita walaupun cikgu org kata keje separuh hari, penatnya mcm keje 24 jam. kita letih sbb byk guna otak waktu keje. hehe

Precious said...

Tapi kita mesti sentiasa nakkan sesuatu ... Sentiasa ada keinginan. Yang baik jer ler, ye ...

CIKGU PANJI said...

cj,
takpelah, kita yg pilih sendri kerjaya ini.syukur ada pendapatan utk kelangsungan hidup.

CIKGU PANJI said...

precious,
selagi tidak menyimpang dari landasan Islam,tiada salahnya kita terus melangkah. Mudah-mudahan memberi manfaat kpd diri dan orang sekeliling.

ija said...

tul..saya pun mcm cp gak..sedapkan ati bangun awal pagi konon..takpe..balik nanti balas tidoq..tapi takdenya..ada je halnya..skolah ptglah..itulah..inilah..

cikgu panji said...

ija,
kita serupaa....hehehe

kujie said...

kdgn2 nmpk apa yg org ada, kita pn nak
bila dah ada...tak guna pun...

cikgu panji said...

kujie,
betul tu. kdg2 bila dah ada tidak dihargai pulak.

arsaili said...

salam...ya begitu la kehidupan..salam kat Cikgu N

CIKGU PANJI said...

arsaili,
Teringat pertemuan & makan mlm kita di KB dulu.hehehe

Kak Long said...

Dah lama tak tido petang. Dulu pantang nampak bantal,selalu tidur ptg. Sekarang ni, nama je kerja setengah hari tp tiap2 hari ada je aktiviti.., mana nak tidur ptg. Tp rasanya tak pulak ngantuk dan letih lg....

cikgu panji said...

kak long,
tidur siang best.... tapi selalu tak sempat.hehehe