Tuesday, February 21, 2012

Takut Pada Perubahan

Kata orang
Orang yang takut pada perubahan takkan bahagia. Ya ke? Wallahu A'lam. Yang pasti, jika takut pada perubahan, hidup kita sedikit susah berbanding orang lain. Apa taknya, kalau orang lain boleh bayar macam-macam bil sambil makan kacang di rumah, kita pula terpaksa berpeluh-peluh berbaris di kaunter itu kaunter ini. Ketika orang lain beremail sana sini, kita masih ke pejabat pos mengirim surat. Ketika orang lain berchatting, berwebcam serata dunia, kita masih setia mendail telefon.


shopping online pun best. hehehe



9 comments:

AdaM Hawa said...

bergantung kepada keperluan di saat itu.. hehehe..

pB said...

yg penting berani ambik risiko

Ibuhani said...

perubahan ke arah kebaikan digalakkn.....hehehe... :))))

Munnafendy said...

hidup ni kena berani mencuba sesuatu yg baru,tapi pokok pangkal yang lama jangan dilupa =)

Rumah Kuning said...

AdaM Hawa,
yang penting memudahkan urusan kita.

pB,
ada orang taknak bayar bil online sbb bimbang duit lesap, bil tak berbayar. dgn kata lain taknak ambik risiko sbb nanti taktau nak komplin kat sapa.

Rumah Kuning said...

Ibuhani,
betul tu kak. kita mesti berubah ke arah kebaikan.hari ni mesti lebih baik dari kelmarin dan esok sepatutnya lebih baik dari hari ini.

Rumah Kuning said...

Munnafendy,
yang lama takleh lupa.kenangan tu dik......hehehe

wahida said...

kadang2 perubahan itu perlu...berhijrah pada yg lebih baik kan bagus...

Rumah Kuning said...

wahida,
betul tu.berhijrah ke arah yg lebih baik.