Sunday, May 13, 2012

Beringat Sebelum Habis

Merujuk kepada tajuk ( cewah...) memang semua dah faham.
Makcik nak mengingatkan diri sendiri sebenarnya.
Duit berguni pun akan habis jika kita belanja ikut nafsu.
Apatah lagi jika duit yang ada tidak seberapa.
Mesti ingat tu.



8 comments:

Dieyna said...

beringat sebelum kena... huhu

Ibuhani said...

setuju tukena berbelanja secara hemah.....kalau x nanti susah masa kekeringan....hehehe...

Yellow said...

ala.... macam mana nak beringat ni... belom habis pon dah takdeee! uuwwaaaaaaaaaaaaa... :(

Rumah Kuning said...

Dieyna,
betul betul betul....

Rumah Kuning said...

ibuhani,
jgn pulak dah dekat nak kering, baru nak berhemah. hehehe saya le tu.

Rumah Kuning said...

yellow,
belum habis, mesti le ada. mcmana boleh takde pulak. yg takde tu sebab dok dlm bank ya???

Marya Yusof said...

As salam RK,

Teringat mak sy selalu ckp, "Kalau harta/emas setinggi gunung ditarah tiap hari licin jugak" Sama ke dgn maksud ayat kat atas tu...erk...heheee...:)))

Rumah Kuning said...

marya,
betul3x. jadi, mesti ukur baju di badan sendiri.