Monday, May 7, 2012

Jauhnya Mencari Nasi Kandar n Laksa

Biasanya kalau nak  jalan-jalan, cepat je makcik berkemas. Tapi sabtu lepas, macam berbelah bagi nak pergi ke tak. Pagi tu, siap basuh kain lagi. Kemudian baru berkemas dan bertolak ke Pulau Pinang. Bawa kereta pun betul-betul makan angin. Takde laju-laju. Pukul 3 lebih, sampai di pulau. Perkara pertama yang dibuat adalah makan nasi kandar. Makan sesaja, bila le nak kurus.  Pastu, baru cari hotel. Ingat nak dok Seri Malaysia tapi dah penuh le pulak.  Nampaknya jodoh kami kuat dengan USM. Dapat le dok di guest housenya. OK sesangat...tenang dan  tenteram je dok dalam tu. Lain kali kalau pergi PP, nak dok situ lagi lah. 
Lepas berehat  dalam sejam, acara meronda bermula. Mula-mula ke sunshine. Jalan-jalan cuci mata dan lapangkan kepala. Kemudian ke Giant pula.  Sedapnya laksa kat situ weh. Semangkuk lebih makcik makan  Ain tak abes, makcik taknak  le membazir. Jadi, makcik makan lagi. Hehehe  Dari Giant, terus ke Bukit Jambul dan last sekali ke  Queensbay Mall. Banyaknya meronda. Hasilnya, dapat le barang sikit sorang. Tang ni, lagi syok dari laksa kat Giant tadi. Hehehe. 
Malamnya, tiga-tiga beranak  tidur  lena dan esoknya, kemas kain baju, terus balik KB.

 Kayu nasi kandar. Nampak macam nasi dagang.

 Yang ni sangat sedap.

4 comments:

Marya Yusof said...

As salam RK,

Marya ni hantu laksa! Drooling dahlah tgh puasa ni...Astaghfirullah...

Seronok jejln penang no :))

Lynn said...

Salam..oh datang Penang ye..Lynn ni nama je org penang tapi tak berapa pandai sgt jalan kat penang nie..hehe

Rumah Kuning said...

Marya,
kat kelantan pun ada laksa pinang tapi rasa macam tak sama. tu yg bila sampai sana, makan laksa macam tak ingat dunia. hehehe

Rumah Kuning said...

Lynn,
kami pun tak pandai jugak tapi segalanya mejadi mudah dgn adanya papago.