Wednesday, August 15, 2007

Cepatnya Masa Berlalu

Esok, hari terakhir persekolahan sebelum bermulanya cuti pertengahan penggal kedua selama seminggu. Sekolah akan dibuka semula pada 26 Ogos nanti. Esok juga akan diadakan Pelancaran Bulan Kemerdekaan Peringkat Sekolah. Jadi, esok macam-macam aktiviti akan dijalankan. Nampaknya jadual ku amat padat sepanjang cuti kali ini. Mana taknya, setakat hari ni, aku dah terima 6 kad jemputan. Paling jauh aku terpaksa pergi kenduri (belarak) sepupuku di Kuantan. InsyaAllah aku akan penuhi jemputan-jemputan tersebut setakat yang termampu. Selepas ke Kuantan, aku sekeluarga akan ke P. Dickson atau Cherating. Makan angin sket..Tengah fikir... sebab kedua-dua tempat tu kami sekeluarga belum pernah pergi. Tengok kat internet, macam dua-dua best.

Selain kenduri-kendara, dalam cuti ni jugak, seperti biasa akan ada kelas tambahan. So, aku akan mengajar sekurang-kurangnya sehari. Sebelum sekolah dibuka pada Ahad 26 Ogos ini juga, aku mesti menyelesaikan tugas-tugas menanda kertas peperiksaan UBS 2 yang baru selesai semalam. Ingat Cikgu, mesti selesai atau beres kerja-kerja menanda kertas!!Tiga kelas, banyak jugak tu. Cuti 9 hari, rasanya macam tak cuti jugak. Tak apa, inilah kerjaya yang aku pilih dan dengan kerjaya inilah aku mendapat RM. Selain tu, kerjaya ini juga, membolehkan aku berbakti untuk agama, bangsa dan negara. Ceewah, macam jawapan untuk soalan masa temuduga pulak... 

Nampaknya masa begitu cepat berlalu, hari terakhir minggu ketiga selepas buka sekolah nanti, akan bermula Ramadhan. Lepas tu Raya dan tak lama selepas tu, cuti akhir tahun. Kepada para pelajar sekalian, rebutlah peluang yang ada, tingkatkan lagi usaha untuk meraih kejayaan dalam peperiksaan yang bakal diduduki. Jangan tunggu lagi...Korbankan sedikit masa anda untuk kejayaan dan kesenangan pada masa akan datang.

No comments: