Thursday, September 20, 2007

Alahai... Collek

Biasanya setiap kali cuti, keseronokanku mengalahkan budak-budak sekolah. Tapi kali ini dua hari cuti / mc yang diberikan doktor membuatkan aku bosan. Apa taknya, cutiku kali ini tidak memungkinkan aku pergi ke mana-mana. Jauh sekali untuk ke pasaraya atau pasar ramadhan yang sudah tentu amat meriah. Nak tahu kenapa... kakiku sakit, bengkak tanpa diketahui sebabnya. Boleh berjalan tapi sakit dan "kekcok". Jadi, aku memerap je di rumah.
Pagi tadi, untuk menghilangkan bosan, aku telah memasak satu resepi special... collek. Kami akan makan selepas sembahyang tarawih nanti. Nak tengok? Mesti ada yang terliur... best!!!

9 comments:

Hilarious said...

Aloh la, wat terliur ambo jah poso2 nih..

ustz wak saya nnt saya g umah deh!

zawahil-nor said...

Beres,InsyaAllah

TokNabe said...

ho aloh la.....nitik air liur nengok colek ni. lamo doh rasonya tok jumpo colek2 gini. kalu dok kelate tu ado mace2 la. lebih2 posa ni boleh jumpo colek perut.

zawahil-nor said...

Biasa le, masa posa semua terliur, bila berbuka kenyang ngan air je...

Hilarious said...

jolo2..ambo keno air se jug gak, mepeh slaluh..

Abang Long said...

Erm... apa bahannya ? Kali pertama dengar ni ...

zawahil-nor said...

kicap + tomato sos + gula pasir + gula melaka + lada kering(blend) + belacan, masak sampai pekat.Siap.
Gaul buah-buahan yang rangup dan agak masam,taburkan kacang tanah dan bijan yg tlh digoreng tanpa minyak.

zairaza said...

wowowow...

apow ni cik su..
nitik tak2 air liur sy.
haih. nop balikkkkkk~~~

bakpow kaki cik su?
sehat dop?

zawahil-nor said...

Takdak gappo dah.sehak walafiat...