Thursday, December 25, 2008

Kota Bharu...Kota Bharu

Pusing punya pusing dan pusing
Lebih setengah jam baru dapat "parking"
Memang sangat menguji tahap kesabaran
Distinasi pertama tidak lain tidak bukan pasar lama MPKB
Dah tidak terlarat membimbit dgn sepuluh tangan, kami menyumbat di kereta kecilku.
Kemudian sambung balik acara yang menyeronokkan ini
Yang dok di Pahang membeli belah utk dibawa ke Pahang
Yang dok di N9 membeli belah utk dibawa ke N9
Yang dok Kemahang pun tidak kurang ligatnya membeli belah
Penulis N3 ini juga sama naiknya
Dari pasar MPKB hingga ke pasaraya berdekatan
Memang berbaloi susah payah utk mendapatkan sepetak pakir
Dan acara berakhir dengan menghadap hidangan nasi berulam budu, berikan bakar

Dalam kesejukan hujan sepanjang hari
Jam 3 lebih sampai rumah dengan handbag kempis tapi puashati


Lewat petang, bermula lagi acara makan-makan sembang-sembang
Dengan menu yang sangat mengancam
Ubi parut bertemankan pulut berkuahkan serawa
Sangatlah kreatif dan membuka selera

Esok ngan lusa kita pakat gi jadi jung dapur pulak.

13 comments:

Mazarina said...

best2 shopping kat mpkb lama..hehee

nono said...

salam,

wahhh...meriah nye shoping!!!!

cikgu panji said...

mazarina,
puah jajak keda dlm ujae...hehehe

nono,
cuti2 sekolah gini yg terlebih meriahnya.

atie said...

Bestnya shopping ye...Balik kg baru ni x sempat g shopping pun kat kelantan hu hu

cikgu panji said...

atie,
lain kali insyaAllah sempat.Pasar Siti Khadijah tengah melambai-lambai.hehehe

Kujie said...

bestttnyaaa...entah bile dpt jejak lagi ke sana.

Halezza Ibrahim said...

Borong tudung ke...hehehe

cikgu panji said...

kujie,
minat juga ke dgn negeri cik siti wan kembang ni? mai ramai2...kita makan nasi kerabu.hehehe

Halezza,
Tudung, kain baik memang semestinya. macam biasa dtg je...

Abang Long said...

Apakhabar duit dalam beg duit ?

Hehehe

TokNabe said...

Balik cuti itu hari.. rasanya dua kali sempat gi KB... satu gi KB Mall dan satu lg gi TESCO... kenapa pilih destinasi tu? sebab parking kedua2nya terlindung dari hujan..hehe. Balik kampung musim hujan begitulah cikgukan?

cikgu panji said...

ab long,
anak-anak duit menangis sedih krn terpaksa berpisah dgn ibubapa mereka. hehehe

cikgu panji said...

Toknabe,
bijak....bijak.selamat le dari basah kuyup.

DAP 313 said...

Maaf tak leh nak shopping anak sekolah ramai.......ha ha ha ha