Friday, December 19, 2008

Terkantoi

Pagi semalam, saya keluar ke Kota Bharu bersama Ain .
Dalam perjalanan, Ain bertanya : Ummi, oren ( kuning) tu maksudnya laju ke?
CP : Oren maksud laju?
Ain : Ain tanya, oren tu maksudnya laju ke? Sebab... masa kat traffic light sakni, bila lampu oren, ummi pun terus bawak kereta laju.
Kwang...kwang...kwang

9 comments:

cikgu jawe said...

ye ain. oren tu bg org klang dn kl maknanya laju dn pecut. kecuali bg org batu pahat je yg kata sedia berhenti..muahahahaha!

tu tandanya CP cekap bawa kete. :)

cikgu panji said...

jenuh pulak nak cerita fungsi sebenar.hehe

Halezza Ibrahim said...

Penah jadi macam tu gak dulu....hehhee...sah kita sama CEKAP..hehhee

cikgu panji said...

halezza,
selagi tak terlaju masa lampu merah.

en_me said...

ain dok belakang kerr.. ain pakey belt belakang kerr.. ehehe

ija said...

adushhhh..ain..ain..bijaknya dia..

cikgu panji said...

en_me,
ain dok depan...senang nak komplen.

ija,
hehehe....budak itu byk mulut

Abang Long said...

Tapi perlu waspada, dalam daerah Putrajaya jangan buat main. Kita bergerak waktu lampu merah. Walau tiada kenderaan. Tetap disaman.

cikgu panji said...

ab long,
kat kg je berani bawak laju skit, luar dari kg merayap.