Tuesday, December 23, 2008

Meriah Tanpa Gambar

Laporan tertangguh-- Kelmarin
Seawal pagi abang sulung jemput makan pagi di rumahnya
( Anak sedara yg belajar UK dah balik )
Nasi dagang yang speacial sedapnya, kuih muih dan buah-buahan
Dah kenyang, beramai-ramai buka kelab "alik naik"
Seterusnya ibu-ibu menerjah kedai periuk belanga, pinggan mangkuk berhampiran
Petang, dengan rajinnya saya termasak meehon sup
Maka saudara mara, anak beranak yang kebetulan singgah dapat merasa
Kalau ramai cakap sedap, boleh masak lagi. hehehe
Kakak ipar tengah bawak pulak sebekas besar putu mayam
Kita berkelah-kelah jugak depan rumah kuning ini.
Acara makan-makan ini diakhiri dengan collek jambu merah dan pauh epal.
Kesian perut kita....penuh
Malam ZZzzzz



Sangat seronoknya sebab semua sepupu yang mengajar luar kelantan bercuti di kg. Meriahh...

12 comments:

yellow said...

che su,
cuti xmas tak gi mana2 ke?

cikgu panji said...

atie,
rasanya dok rumah je.jom le balik kelate.

Abang Long said...

Semalam pun kami sekeluarga collek @ cicah rojak buah.

cikgu panji said...

ab. long,
makan ramai2 sedap....

Halezza Ibrahim said...

Nak dekat sekolah nie..dah meeting ke?

yellow said...

memang nak balik pon...kali ni balik lama la sikit..... nak bertapa kat umah che su.....


boleh ke????

cikgu panji said...

atie,
yeeee....boleh sesangat.

kuIna Jentayutiara said...

kesian perut yer...

cikgu panji said...

kuina,
cuti ni peluang utk merapatkan silaturrahim dan menggemukkan body.hehe

^aNgRiAni^ said...

adeiiii sdapnya makan jambu merah dengan colek
uhuksssss nak gaks CP

cikgu panji said...

Riani,
Nanti cp tolong makan.hehehe

Md Ainal said...

this is very good writing