Friday, October 9, 2009

Makin mengancam

8.30 pagi turun bawah
Buka peti ais
Keluarkan ketupat raya
Masukkan dlm microwave 3 minit
Bancuh teh
Siap.
Hehehe

17 comments:

HappyIrfa said...

salam..
alamak..sedapnya.
dah lama x makan ketupat daun palas yg ada serunding di dalamnya

Kujie said...

ketupat tu ada serunding dah , telan je lah..

hujung2 syawal ni, sedappp

Abang Long said...

Abang long cari Ketupat Pulut Daun Palas yang ada inti kacang ...

Rumah Kuning said...

happyirfa,
saya tahu makan je, buat task pandai. hehehe

kujie,
hujung-hujung syawal ni semua sedap termasuklah serdak2 dlm balang biskut.

ab long,
ketupat inti kacang tak pernah jumpa, yg pernah jumpa ketupat yg ada kacang/pulutnya digaul kacang.

TokNabe said...

Masa balik johor ari tu singgah di Pasar Tanah Merah.... beli ketupat palas ni ada ler dlm 10 bijik tapi harga mahal mcm bedil.... tak apalah saja buat bekal dalam kereta.

Rumah Kuning said...

dua tiga th lepas, ketupat hak ada sambal daging ni, RM75.00 seratus biji. maksudnya 75 sen sebiji.

echah_syed said...

sadapp tu..combi blom mkn ketupat pulut sbb teda kawan-kawan yg buat raya tahun ni huhu.. :(

combi pandai mkn jek :p

rumah kuning said...

combi,
meh saya tolong mkn utk combi.nak berapa biji? jgn maraaah....

Nik Zulina said...

Hai za... Bila nak berangkat? Nak jemput makan la..Ketupat dan tapai pun ada juga..

en_me said...

sodapnyerrr..

Kamsiah said...

adeii...dah lama ngidam ketupat kelantan la...ketupat kedah tak sesedap kelantan punya

rumah kuning said...

na,
hehehe. tarikh belum confirm.

en_me,
sedappp memang sedap

kamsiah,
masing2 ada keistimewaan. tapi ketupat kedah tak pernah rasa le.

Nadia Yuna said...

uihhh, tak penah jumpe lagi. ada inti? bestnyeeee

Rashid said...

hehe.. ketupat raya dalam peti ais.. macho gitu.

Rumah Kuning said...

nadia,
intinya serunding daging.

cikgu rashid,
memang ketupat ni saya biasa simpan dlm peti ais. bila nak makan baru digoreng/microwavekan dia.mak mentua yg ajar. hehehe

azlanlin said...

Yang korek2 tu yg paling sedap di makan..heheh

rumah kuning said...

azlanlin,
betul...betul...betul. hehehe