Monday, January 16, 2012

Sehati Sejiwa

Pagi tadi,
Antara kawan-kawan sebilik, saya yang paling awal sampai. Sebaik sampai terus ke ruang belakang iaitu tempat penyimpanan alatan   seperti lesung batu dan periuk belanga. periksa. Lebih kurang dua minit lepas tu, saya dengar  macam ada orang masuk. Saya jengukkan kepala dan nampak seorang kawan.
Saya : Zu, mari le sini kejap (Ada benda nak tunjuk. Rahsia....sebab tu menyorok kat belakang).
Dia  pun datang......
Eh....kita pakai baju sama la. kah kah kah ....
Lepas tu bunyi pulak ada orang masuk.
Zu : Kak Dah, mari tengok ni. Tadaaa.... kami bergaya ala ala model 60 an.
Baju sama??? kah kah kah
Kemudian datang pulak seorang lagi kawan. Kami bertiga masih lagi di bahagian  belakang.
Kak Dah : Zun, mari tengok ni kejap. Diorang pakai baju sama.
Zun pun datang......
Ehhh....Zun pun pakai baju sama. Kah kah kah.... Nasib baik tak retak bilik.
Tanpa dirancang, tiga daripada empat orang kawan sebilik pakai baju corak sama.


Inilah rupanya baju kami hari ni
Mesti awak pun berkenan. Hehehe

7 comments:

Ibuhani said...

hehehe....nak tau jugak, knp semua ada baju yg sama?

Rumah Kuning said...

Ibuhani,
Kebetulan je. Beli pun di kedai lain-lain.

Kujie said...

pernah naik bas...time nak turun berselisih dgn seseorang..dan kami pakai baju sama

agaknya semua orang satu bas tu perasan...kahkahkah

Yellow said...

huhuhu nak sama jugak boleh? baru sehati sejiwa

Rumah Kuning said...

kujie,
kenapa kalau kita pakai baju sama, kita rasa malu. padahal tak salah apa2 pun.kan?

yellow,
kita tunggu kenduri ayah nyah nanti. oren lagi ke?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hihi..cemanalah boleh tersama kan..mgkin korang ni raat sgt kut smpi tergerak hati nk pakai sama..

boleh buat kunpulan nasyid hihi

Rumah Kuning said...

cik betty,
tak tahulah mcmana boleh tersama.
nak jln sesama pun segan. nanti budak2 perasan.