Saturday, January 21, 2012

Sayang Kawan....Doakan Mereka

Doakan kesejahteraan kawan. Selalu tak? Tahniah kpd yang mengangguk. Nampaknya anda kawan yang baik. Tapi kalau setakat selalu jumpa, manis mulut tapi kedekut nak doakan kawan, adakah boleh dikategori kawan yang baik? Bagi saya, tak selalu jumpa pun ok la kot. Tapi setiap kali jumpa mesti cakap yang elok-elok dan yang lebih penting sentiasa mendoakan kesejahteraan mereka dunia akhirat.


Tolong ketika dia susah juga.....

13 comments:

QueeN TerataI said...

of course saling mendoakan...

Rumah Kuning said...

Bagus 3x. hehehe kawan yg baik

MaryaYusof said...

Salam,

Susah nak dpt kwn yg sejati di dunia ni kan.... Yg ssh & senang bersama... yg saling mendoakan... Rakan ms gembira mmg ramai...

Happy holiday rumah kuning :)

L said...

mestilah, itulah baru ummat nabi Muhammad...

jom renung2 sebentar..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/kenapa-ilmu-itu-penting.html

Anak Wak Mail said...

i.Allah,,saya tak lupa doa untuk kawan2..bila kawan susah pon saya sedai bantu diorang..;)

CikguZue said...

insya-Allah, mana yang boleh dibantu, kita usaha membantu...paling kurang pun dengan doa...

rumah kuning said...

Marya yusof,
Betul... Kawan masa senang memang ramai. Masa susah ramai yg menjauhkan diri.

rumah kuning said...

L,
Terima kasih singgah rumah kuning. Alangkah baiknya jika kita sentiasa ikut sunnah Rasullah saw

Rumah Kuning said...

Anak wak mail,
AlhamduliLlah, semoga kita sentiasa di dlm keberkatanNya

Rumah Kuning said...

CikguZue,
Hari ni kita tolong org, esok lusa mungkin kita perlukan pertolongan org.

Rumah Kuning said...

Anak wak mail,
AlhamduliLlah, semoga kita sentiasa di dlm keberkatanNya

Rashid said...

Tentunya .. sekali sekala telefon. Nyakat sikit .. hehe

Rumah Kuning said...

Cikgu rashid,
Minum di kopitiam sekali sekala pun ok jugak.hehe