Wednesday, January 18, 2012

Sayangi Mulut Comel Kita

Assalamualaikum  adik kakak semua
Cakap sembarangan orang tak suka,
Akan  menyebabkab berlaku sengketa
Usah cakap ikut sedap mulut dan telinga.
Jangan main agak-agak, rasa-rasa sahaja.
Kalau tak jelas, zip mulut kita,
Sayangilah dia supaya tidak menyusahkan sesiapa terutama tuannya..
Akhir sekali, maafkan saya jika ada yang terasa.



6 comments:

WuMing said...

Betoii tuu...

MaryaYusof said...

Salam Rumah Kuning,
Sangat setuju... kerana mulut, badan binasa :)

Ibuhani said...

Kdg2 kita perlu minta maaf walaupun kita x bersalah sbb kdg2 jugak kita x tahu yg kita dah sakitkn hati org dgn perkataan.....k.ani pun minta maaf kalau tersalah komen ye...... :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kerana pulut santan binasa,
kerana mulut badan binasa.


terlajak perahu blh diundur,
terlajak kata buruk padahnya.


tp kengkadang rs tulis blog pon mcm dh bnyk bercakap. mgkin jari lak yg kena ikat pasni.

Rumah Kuning said...

WuMing,
Kadang2 saya pun tersalah cakap. pastu malu pulak nak minta maaf. Hehehe

Marya Yusof,
Teringat nasyid zaman kecik2 dulu. Kerana pulut santan binasa.

Rumah Kuning said...

Ibuhani,
Betul tu. Kadang2 kita tak perasan. Setakat ni ibuhani takde salah apa2 dgn saya. hehehe Belum pernah terasa hati sesama blogger.Alhamdulillah

Cik Betty,
Aii mak, sampai kena ikat tgn ke? Tak sanggup.... hehehe