Wednesday, April 18, 2012

Cerita Stokin

Pagi tadi
Ain hanya jumpa sebelah stokin dalam almarinya.
Biasa le benda kecil.
Sebelum keluar rumah, kami selongkar kain yang belum berlipat untuk mencari stokin.
Dalam samar-samar dek mentol lampu yang terbakar saya jumpa sebelah stokin.
Dah tahu, mesti stokin abahnya.Isteri mithali... sentuh je dah kenal. hehehe
Tapi makcik hulurkan jugak kepada si budak tahun 4 itu.
Tak sangka dia pun kenal. "Ini stokin abah"
"Takpelah... hitam jugak. Pakai je lah"
Kami pun keluar rumah dengan budak tahun 4 membawa kasut dan stokin di tangan.
Biasa le...pakai stokin dan kasut dalam kereta. Jimat masa.
Tiba-tiba..... " Ummi!!! stokin abah ni berbelang-belang"
Rasa nak ketawa guling-guling.
Tapi terpaksa le tahan....
Dibuatnya orang tu tak nak pakai dan suruh pusing balik. Tak ke haru...
" Takpe lah...dalam kasut...orang tak nampak pun".
Ni nampak belang-belang kat betis"
"Kalau Ain tak selak, tak nampak...."
Dalam hati...kah...kah...kah....
Sampai sekolah, nasib baik dia nak turun.
Selamat....

12 comments:

pB said...

keh keh keh ....


Ain ...
Ainnnn

Rai Ourkizuna said...

selalu jumpa sebelah je kan..nanti bila dah buang ke dah give up cari yang sebelah tu baru jumpa..

Marya Yusof said...

As salam RK,

Boleh ek mcm tu, pakai stokin abahnye...hehehe... nasib baik Ain nak... nak cepat belasah je lah..hahaha :D

Rumah Kuning said...

pB,
nasib baik dia nak pakai. hehehe

Rumah Kuning said...

rai ourkizuna,
batul... kadang-kadang bila kita cari benda lain, akan jumpa benda lain.

Rumah Kuning said...

marya yusof,
pakaiii tapi muncung jugak le. hehehe

Ibuhani said...

RK: hehehe......sib baik dia x suruh pusing balik ambik setokin. Selamat!

rumah kuning said...

kak ani,
kalau dia suruh pusing balik, mau maknya tumbuh taring. hehehe

Munnafendy said...

hahahaha...sweetnyeee..tp muat pulak kaki ain pakai stokin abah tu?

rumah kuning said...

Munnafendy,
maknya jawab....takpe. dalam kasut org tak nampak. hehehe

Irfa said...

fuh lega
sib baik dia tak guling depan pagar tu

Rumah Kuning said...

irfa,
hehehe memang nasib baik.