Tuesday, December 11, 2007

Makanan musim hujan




Putu halba
Tepung manis
Ini dia antara makanan yg famous di Kelantan pada musim hujan seperti sekarang. (KFC n Mc D famous jugak...hehehe) Semua ni dibuat daripada ubi kayu.
Opss, jgn ada yg tanya mcmana nak masak sbb saya pun beli je.
Lagi pun, berderet-deret orang menjualnya di tepi jalan terutamanya putu halba. Musim sujuk ni makan putu halba panas.... sedappp.




5 comments:

TokNabe said...

Memang sedapnya ujae2 make benda2 alah ni, so lagi kalu ado ubi kayucecah sambal atau ike kering, sedap jugok.

TokNabe said...
This comment has been removed by the author.
cikgu panji said...

Sedap... tok terliur ke?

abqary said...

Lagi sedap klu Cikgu Panji yang buat dan bg skit kt Abqary..hehe

cikgu panji said...

Aqary, kalau buat sendiri belum tentu jadi mcm tu.