Friday, March 30, 2012

Satu...Dua...Tiga...Buang!!!

Kalaupun orang ada duit juta-jutaan, berguni-gunilah banyaknya, takdenya orang nak tabur serata jalanraya untuk kita kutip. Harta orang, lantak dia le nak belanja macamana. Yang awak dok sibuk-sibuk tu apahal. Cer jaga sikit mulut yang comel tuh. Ini asal cakap je mesti ada bunga-bunga hasad. Asal keluar je perkataan dari mulut mesti ada buah  dengki. Semua yang tak elok nak dikaitkan dengan orang lain. Biarlah orang kaya ke, rumah besor seminggu tak abis jelajah ke, kereta limanam bijik ke, yang awak sibuk apasal. Orang bukan pergi berhutang rumah awak, bukan terhegeh-hegeh gi cari makan minum rumah awak. Takde kan? Jadi... DIAM.


Teruknya tuan rumah ni. Pagi-pagi Jumaat buat perangai.
Oklah, dah buang?
Buang le sagala hasad dengki yang ada dalam diri tu.

4 comments:

QueeN TerataI said...

betul2.. usah sibuk kata perihal or.. perihal diri tu yg kena jaga.. :)

Rumah Kuning said...

QueeN Teratai,
Kesian...tak senang duduk bila tengok orang lain lebih daripada dia.

SHAHZEE said...

manusia mmg macam 2..x boleh tgk org lebih sikit mesti timbul hasad dengki

rumah uning said...

SHAHZEE,
sabar je lah.hehehe