Wednesday, March 14, 2012

Separuh Masa Kedua

Tak syok sangat pun. Lepas posing-posing kat Dataran Merdeka hari tu, rehat kat hotel kejap, pastu ronda The Mall. Dah tahu dah kat mana nak dituju. Hehehe. Mlmnya gigih menanda kertas dan esoknya ronda jln TAR.Petangnya sambil menunggu Ain bermandi manda, makcik baca novel Ombak Rindu yang dah berbulan beli tapi tak baca2. Bila dah mula baca, susah pulak nak berenti. Kali ni Ain yang berkali-kali ngajak masuk bilik, tapi maknya pulak yg  kejap le...kejap le sebab taknak berenti baca  kisah Izzah dengan Hariz. Rasanya berganda-ganda lebih sedap dari   filemnya. Malam kedua, masih Berombak Rindu dan esoknya lebih kurang jam 11.30 pagi, kami bertolak balik KB  

 
Nasi goreng seafood di Port Dickson. First time jumpa nasi goreng seafood macam ni.



 Sesi makan-makan lagi

 
 Dan lagi-lagi 

Sepanjang perjalanan dari KL  ke Port Dickson dan baliknya dari Port Dickson ke KL seterusnya Gerik sampailah KB, makcik punya le gigih menanda/catat perangkap laju yang dikabor oleh papago yang setia itu.  (Dari KB ke KL, makcik tak catat sebab makcik kejap tidur, kejap jaga, kejap tidur lagi. hehehe.)Nak tahu berapa jumlahnya? Tapi tak tahu le betul ke tak. Makcik ada jugak mintak pakcik sebelah buat eksperimen. Masa papa kabor ada perangkap laju kat depan, cer try takyah slowkan keter. Nak tahu betul ke tak ada perangkap laju tuh. Kalau betul ada, mesti kita akan terima kad jemputan aka samannya. tapi pakcik ni tak nak pulak menerainya.  Jumlah perangkap laju yang makcik tanda hasil pemberitahuan oleh papago sepanjang perjalanan itu  adalah  42. Banyaknya wei...... 

2 comments:

MaryaYusof said...

Alahai, mata saya tertarik dgn telur 'goyang' tu! cair ditghnya... nyum2! Drooling!

Rumah Kuning said...

letak kicap. nyumm.... hehehe