Friday, March 16, 2012

Setelah Sepuluh Tahun

Ketika orang lain berbahang panas
Rumah kecil saya banjir sebanjir-banjirnya
Habis basah  sebasah-basahnya
Dan  kami sudah  pindah
Uwaaa........
Sedihnya.....
Terpaksa pindah.
Pindah  dari dapur yang mempunyai meja makan
Ke dapur yang  terletaknya dapur
Pindah dari bilik air di tingkat atas
Ke bilik air di tingkat bawah.
Dah 10 tahun rumah  ini
Memang patut pun segala gam dan paip  tanggal.
Jadi  kalau lutut makcik pakcik sakit, memang patut pun., Usia makcik pakcik dah berpuluh-puluh tahun.
Eh, ke situ pulak. Takde kaitan langsung.
OK lah.... Assalamualaikum.


Kami pindah makan-makan, minum-minum kat sini.



Pengadil dah nak tiup wisel penamat.
Cuti dah nak abes.....
Ada org tu belum habis tanda kertas.

9 comments:

~::Chenta::~ said...

W'salam ..

As-salam ...
Oh siannyer .. Patut lah tak balas kunjungan tag Chenta

(",)
take care

Rumah Kuning said...

chenta,
tolong...tolong... sila hantar bantuan utk mangsa banjir!!!

Ibuhani said...

Dh tiba kena betulkan tu.....biasalah! Tu baru 10 tahun belum lg cm rumah k.ani 21 tahun! Byk yg runtuh dh....hehehe...

echah_syed said...

mokcik tolong precious marking paper jugak hehe ;)

pastu dia belanja mkn..yeay!

Rumah Kuning said...

Ibuhani,
tgh tunggu orang datang baiki. nak baiki sendiri, tak reti. hehehe

Rumah Kuning said...

echah_syed,
bagusnya anak beranak tolong menolong. ckp ngan precious, belanja tempat yg best2.

Hanif said...

sabar...tumpu marking paper..
hehehe
salam kenal .
ada blogger yang saya kenal rumah coklat..ni rumah kuning..

Hanif Idrus said...

Jom exchange bloglist...
http://hanifidrus.blogspot.com/p/bloglist-hanif.html
lepas letak komen yek..nanti saya bals letak bloglist..
Thanks

Yellow said...

ala.... sunyi nya lama tak jenguk sini... banjir?? skang ni musim panas alik nu rumah kuning oi....



nak upload gambar projek terbangkalai kita, tapi tuan punya camera dah hilangkan chargernya... saddis!!!