Monday, May 4, 2009

Cerita Semalam

Lepas sekolah saya ke KB ....tabung haji sebenarnya
Semasa masuk, terdapat 5/6 orang sedang menunggu/mengisi borang.
Terus saya tekan no dan mengisi borang.
Seterusnya menunggu untuk berurusan di kaunter.
Tunggu dan tunggu
Tiba-tiba kerani yang bersetentang dengan saya melambai ke arah saya
Dalam hati....apahal pulak?
Dengan lembut kerani tersebut cakap : Dah takde orang, mari le
Saya terus bangun dan menuju ke arah kaunter tersebut dan berkata : Tak panggil lagi no saya.
Kerani tersebut pun bertanya: No berapa?
Saya dengan keyakinan yang penuh menjawab: 110
110? Tengok.... Sekarang 114. No terakhir.
Baru saya perasan, tiada seorang pun di kerusi menunggu kecuali saya dan pengawal keselamatan.
Kwang kwang kwang.....saya tersengeh dan kerani tersebut juga tersengeh.


Sebenarnya, semalam saya risau sebab road tax kereta dah mati.
Takut terserempak dgn pak polisi. Macamana boleh tak perasan ttg kematian itu???
Ain cakap road tax mana boleh mati. Anjing boleh le mati....

16 comments:

Rashid said...

salam..
hehe..sibuk punya pasallah tu. Nasib baik perasan juga. kalau tak.. adoii bahaya tu..

Pernah berlaku pemandu terlanggar budak. Bila disemak.. ngam ngam satu hari roadtax pemandu tu mati..

Kujie said...

jauh beragan tu....hehehe
ke sebab dlm tu sejuk..kt luar membahang je

Abang Long said...

Satu pelanggan. 10 kaunter. Hebat juga ya. Hehehehehe

arsaili said...

salam..apa la yg di berangankan sampai terlepas no..ahahahaha

Nik Zulina said...

Agaknya dok kat Langkawi dah tu..sebab tak sedar no dah terlepas hehehe...Selamat bercuti di Langkawi ya.

atie said...

macamana boleh tak perasan tuuuu...hihi

cikgu panji said...

rashid,
Alhamdulillah takde apa yg berlaku sepanjang "ketidakperasanan" itu.

kujie,
mcm2 yg difikir... nasi belum masak (belum beli sebenarnya),kain belum lipat....hehehe

ab long,
nasib baik tak lena dlm tu.

arsaili,
entah le....dah tua agaknya.

na,
nak ke langkawi lambat lagi le.

cikgu panji said...

atie,
agaknya memang betul no 110 tak dipanggil.hehehe

TokNabe said...

salam CP.... roadtax kereta mati boleh hidupkan balik Kalau manusia mati..... tinggal amalan je nak kena hitung. :D

yellow said...

sib baik c su tak kena kurung dlm tu....

cikgu panji said...

toknabe,
betul tu.sbb tu kita kena sentiasa buat persediaan.

cikgu panji said...

yellow,
org dlm TH tu baik-baik le.kalau diorang kurung pun bukannya dpt duit tebusan juta-jutaan.kita org miskin.hehehe

echah_syed said...

bakal menantu sape lah tu yg bijak berkata2.. :D

cikgu panji said...

combi,
anak raja negeri mana le yg bertuah itu?? hehehehe

echah_syed said...

anak pak syed tak bertuah ekk.

majuk lahh.. :(

cikgu panji said...

pak Syed? mesti cari sama2 syed. baru ngam.hehehe