Thursday, January 22, 2009

Kesian Kawan Saya

Paginya dia ke sekolah seperti biasa hinggalah dia terasa sesuatu yang agak luar biasa terjadi kepada dirinya.Memang sah tetapi dlm kuantiti yang tidak terduga.Uwaa.....
Sebenarnya persediaan telah dibuat tetapi ia tidak dapat membantu menyelesaikan masalah 100%. Kerosakan telah merebak jauh lebih besar daripada yang dijangka. Jadi, keseluruhan bahagian tersebut mesti diganti baru.

Lebih merumitkan keadaan, dia tidak berani dan terlalu malu untuk meminta izin dari Puan Pengetua untuk balik mengambil dan membaik pulih kerosakan itu di rumah. Sudah semestinya puan pegetua akan bertanya kenapa nak balik? Dan dia tidak sangup untuk memberi alasan tersebut. Oh....memang sangat memalukan.
Jadi, hampir sepanjang hari kawan saya terpaksa berdiri kerana tidak berani untuk menanggung risiko akibat kerosakan itu.
Bila loceng terakhir yang menandakan tamatnya waktu persekolahan tengahari tadi berbunyi, kawan saya itu sangat lega hingga berseri-seri mukanya. Bukan hanya gembira kerana esok akan bermula cuti sempena CNY tetapi kerana dia dapat menamatkan penyiksaan terpaksa berdiri hingga lenguh kaki pada hari ini.
(Maaf jika anda tidak faham)
Manusia merancang
Allah yang menentukan.

Alhamdulillah streamyx dah pulih seperti sediakala.

No comments: