Saturday, June 13, 2009

Cerita Budak SK Sering

Nasib baik esok sekolah
Kalau tidak, mesti makcik ni tak buat lagi kerja sekolah.
Kesungguhannya menyebabkan pensil ini

Menjadi begini.
Tengok.... mata pensil terkeluar ke atas.
Petang tadi.
CP : Ain... bila nak buat kerja sekolah?
Ain: Bukan kerja sekolah, cikgu cakap kerja rumah.



9 comments:

TokNabe said...

Tu kira baik lagi, ada juga budak2 pagi esoknya kat sekolah baru nak siapkan kerja rumah.

jue mj said...

anak murid ju plak tak penahnya nak siap kerja sekolah, cuti panjang mana pun buat don't no je. kekdg, cuak nak bg... buat penat salin n potostat je....tu la nasib dpt ajar budak2 'kelas ujung'...

Kak Jie said...

sama saja anak murid sekolah mana pun..mesti nak tunggu last menet...dah berbuih2 mulut mak berleter

cikgu panji said...

toknabe,
budak2 tok....sabar je la.

jue mj,
kat mana2 pun sama jue.kalau kelas ujung, begitulah gayanya.

kak jie,
diorang cakap yg last minute tu le yg berkualiti.yg lama dah sejuk, tak sedap. hehehe

pB said...

dhumoh ado sorghe lagu nie

Abang Long said...

Kerja sekolah. Kerja rumah.

Budak - budak sekarang, ada saja jawapannya.

cikgu panji said...

pb,
nasib baik sore jah hak serupo nih.kalu ramai, letih alik kito nak keccek suroh wat kijo.

ab long,
selalunya jawapan yg boleh melepaskan diri.

echah_syed said...

rajinnyer dia..bakal menantu sape lah ni :p

CIKGU PANJI said...

combi,
mas kawin sedulang hati nyamuk....hehehe