Monday, April 7, 2008

Andai Ku Miliki






Sepanjang hidup, rasanya saya tidak pernah menanam atau membeli pokok bunga mawar a.k.a rose walaupun sebenarnya saya amat mengagumi kecantikan bunga yang bermacam-macam warna ini. Mungkin kerana terpedaya dengan cerita-cerita orang yang menyatakan pokok ini sukar hidup dan sukar untuk dijaga membuatkan saya mengabaikan keinginan untuk memiliki pokok secantik ini. Entah betul entahkan tidak. Sepatutnya saya mencuba dahulu, bukannya mengaku kalah begitu saja sebelum melakukan apa-apa percubaan.
Rugi je kan??
.
(Rose yang dipertandingkan di Pesta Flora 2008 di Taman Orkid)

7 comments:

echah_syed said...

wow tanteknyerr!

Jie said...

tatau nk gambarkan mcm mane erk perasaan bile kita nengok bunga rose...eeee...rasa bahagia kot...

kan...kan....suka?
manis?
entah...
tapi rasa indah..:D

~mama ranggie a.k.a eira~ said...

mama suko tau munge rose ni...

sbb die wangi!

CikguZue said...

cantik...
waktu summer kat sini baru ada, tu...

cikgu panji said...

combi,
memang cantik sesangat...

Kak Jie,
Memang bahagia semacam je bila tengok bunga rose ni.sukaa..

Mama,
saya pun suka baunya yg masam2 skit tu...

cikguzue,
Nampaknya ramai yg suka bunga rose. Jom kita pakat tanam.hehehe

Jentayutiara said...

sy suka rose, sy suka mawar, cantik & wangi tp berduri..

cikgu panji said...

Duri tu yg menyebabkan rose tu mahal?? Bukan sebarangan kumbang yg boleh hinggap.Hehehe