Sunday, April 6, 2008

Jumaat ku

Pagi semalam, lebih kurang pukul 9.00 C panji dan pakwe ke Tadika Intelek Maryam. Ada perjumpaan ibu bapa dengan guru-guru tadika tersebut. Sambil menunggu guliran untuk jumpa cikgu kelas Ain, saya terpandang beberapa pasang kasut kertas yang dipamerkan di papan kenyataan tempat menunggu tu. Antara kasut-kasut tersebut, ada yang tertulis nama Ain Syafizah. Apa lagi...saya tengok kiri kanan dan terus snap gambar kasut tersebut. Ooo..Patut le sahari dua ni asyik buat kasut kertas je kat rumah...
.
Balik dari tadika,singgah pasar. Beli macam-macam hingga lenguh membimbit.Hehehe.
.
Lepas solat Jumaat kami sekeluarga ke rumah
kawan di Pintu Geng yang mengadakan kenduri
kesyukuran. Makan, makan dan makan.
.
Balik dari Pintu Geng singgah Pc Fair di KB Mall. Ada yang berkenan tapi tunggulah hingga harga turun sikit lagi. Comelnya laptop yang kecik ituu...
Sebelum tamat sesi ronda KB Mall, macam biasa beli
buah berangan. Sedapp... Teringat zaman kecik-kecik
dulu, di kg saya ada sebatang pokok berangan. Jadi, pada musim berangan gugur, kami budak-budak kampung akan berlumba-lumba mencari buah berangan. Tanpa rasa takut, kami akan mencarinya di subuh-subuh hari dengan lampu dan jamung ( obor?) .Meriahnya macam pesta.
.
Kami balik ikut P.Chepa kerana bercadang untuk singgah di Pesta Flora. Tapi disebabkan cuaca masih
lagi agak panas, kami terus balik rumah.

9 comments:

echah_syed said...

kalo tak gi tatau kasut ain kena pamer kat situ ekk :p

mesti tantek kan..:)


wow nak gi pangkor yaa..beli satay sotong n satay ikan byk2..mcm huby aritu :D

cikgu panji said...

Combi, suka sate ayam je.hehehe

silversarina said...

Comel kasut tu :)

berangan sedap kalau dipanggang dan dimakan dengan butter .. yummy !!

cikgu panji said...

silversarina, sekarang ni tak penah jumpa pokok berangan.Kat supermarket je byk...

Smartphone said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.

---> kelat said...

baper saiz kasot tu ek... saiz 4 ker??? nak penjammmmmmm... ngeeeeeeee...

CikguZue said...

salam jenjalan...

cikgu panji said...

Kelat,saiz 7.hehe

cikgu panji said...

cikguzue, jenjalan tak letih ke? Elok2 kat jln...