Friday, April 11, 2008

Tulisan Tangan

Baiki tulisan anda! Kerap kali saya tulis pada buku atau skrip jawapan pelajar bila saya tidak berpuashati dengan tahap kekemasan tulisan mereka. Kadang-kadang amaran tersebut diberi kerana tulisan mereka terlalu "tidak cantik". Kerap kali juga saya meminta pelajar membesarkan saiz tulisan bila mereka menulis dengan saiz yang terlalu kecil walaupun dalam keadaan kemas dan cantik.
Persoalannya, tulisan kecil memang boleh diperbesarkan tapi bolehkah tulisan yang tidak cantik dipercantikkan??

Jom tengok tulisan saya yang juga tidak pernah cantik dari dulu sampai sekarang. Hehehe

8 comments:

manje said...

salam cikgu...

ada apa dengan tulisan... kalau boleh dibaca ngan jelas... :) itu sudah memadai... dari tulisan yang teramat lah cantik tapi mengambil masa yang terlalu lame utk dibaca...

> tulisan cikgu macam bos kite la... <

cikgu panji said...

Orang kata tulisan melambangkan keperibadian. Wallahu A'lam
Tulisan boss tak cantik.hehe

CikguZue said...

unik tulisan tu...boleh baca personaliti empunyenye...hehheh

---> kelat said...

uiks... cam tolisan CC kelat jerkkk... ahaks...

btoi ker ek..

tolisan yg chantek, tuan dia x chantekkk... tp, tolisan yg x chantek, tuan dia chantek la pulakkk... ngeeeeeeeeeeee...

bole pake ker ini statement, cekgu???

cikgu panji said...

cikguzue,
tak tahu le betul ke tak...

cikgu panji said...

kelat,
ada kawan saya tu kan, punya le cantik, anggunnye dia. Tulisan dia pun amatt le cantiknye. Jadi, confemm.. formula kelat tu tak berape betul. hehehe

Jie said...

cikgu mesti tulisan cantik... hari2 menulis

ini pegang pen sbln sekali...tulisan dah mcm budak tadika..:p

cikgu panji said...

yang pegang pen sebulan sekali ni mesti poketnya cantik.Sebab kerjanya sain cek je...kan? kan?