Tuesday, September 23, 2008

Rezeki

Alhamdulillah dalam bulan Ramadhan ni rezeki sangat murah.
Beberapa hari lepas, kami dapat kupon di bawah. Mula-mula ingatkan kupon main-main dan sudah tentu saya malu untuk menggunakannya. Tapi, pakweku itu dengan yakin telah menggunakan kupon ini. Alhamdulillah, nilai RM10.00 itu dia belanja tanpa masalah dan yang lebih penting, tanpa mengeluarkan wang dari poket.Hehehe. Sekarang masih ada baki RM10.00. Macam le ada RM10.000. Suka...
Dan semalam kami dapat rezeki lagi. Mula-mula dua tiga biji dan pada petangnya semakin banyak. Memang sah chickenpox. Kesian Ain.... Mudah-mudahan akan sembuh sebelum hariraya. InsyaAllah, kesabaran menanggungnya akan membuahkan pahala yang setimpal dari Allah swt.













*
*
*
*
Dan saya tengah menunggu rezeki ini pula.
Mudah-mudahan dapat sebelum raya jugak.
Hehehe. Ada ke orang nak bagi??




Hari ni ibu dan anak cuti.

13 comments:

Intan Rosnitta said...

Hadiah yg itu mmg best. Kita pun nak kalau ada org nak bagi.

Hihi :D

TokNabe said...

Kalau dah rezeki jangan di tolak, kalau tak de rezeki jangan pulak mengeluh. Insya Allah rezeki Allah sentiasa ada...

Kesian kena pula chickenpox si Ain. Moga cepat sembuh sebelum hari raya. Seminggu lagi tu....


Tahun ni ambo puasa di johor, raya pun di johor.

CIKGU PANJI said...

intan,
mudah-mudahan dapat yg dihajati.hehe

toknabe,
Betul tu. Rezeki Allah sentiasa ada.
Tok,raya kat johor pun best jugak.Tak caya? Tanya makwe kat sebelah.hehe.
Takpe, hujung th ni boleh balik main banjir kat kelate.

echah_syed said...

tgu bonus laa tuu..rezeki lagik :)

cincin tu ko nak gi minang sape utk sape??

jgn tersalah pinang yer.. :p

Rashid said...

Bersyukurlah dengan rezeki tu... tapi chickenpox rezeki jugake??? he he bagus tafsiran bermakna tu.

Anonymous said...

lagu raya dendang perantau - still the best

Abang Long said...

Allah sentiasa bersama mereka yang bersabar.

Jie said...

kalo anak dara....ade la org nk hantar cicin tu..

kesian Ain

ADIEJIN said...

Chicken pox lamo nok bulih ko sembuh molek. Aduuss..Sian ko anok awok. Takpo, kalau ramai ore kesian, lagi ramai bui pitih rrayo.

cikgu panji said...

combi,
Bonus?? + - + -, habis. hehe
cincin tu hadioah kasih sayang. gelak nguling2.

rashid,
Mudah-mudahan rezeki ini memberi manfaat utk kehidupan yg kekal.

ab long,
Begitulah kasih sayang Allah kpd hambaNya.

cikgu panji said...

jie,
Maknye pun kesian jugak. Taknak bagi duit raya ke? hehe

adiejin,
Bimbangnya takleh jumpa orang. meragam memanjang.kesian makpaknye.

en_me said...

ammvoiii chantekksnyerr cincin bertatah berlian merah ittewww.. salam ramadhan cikgu panji.. selamat ariraya aidilfitri.. maaf zahir bathin..

CIKGU PANJI said...

en_me,
Cantik....tapi takdak sapa nak bagi.Uwaaa