Sunday, October 19, 2008

Terima kasih Daun Keladi

Dengan berbesar hati CP terima award ini dari Cendawanintim. Terima kasih


Pic di bawah tiada kaitan dgn award di atas.
Buahnya hampir mencecah tanah.
Walaupun tidak lebat tapi rajin berbuah.
Alhamdulillah, rezeki dariNya tidak terhitung banyaknya.


12 comments:

miszsensei said...

salam perkenalan... tumpang lalu.. hehe

Intan Rosnitta said...

Pauh epal? Buat ccolek sedap nie...

:D

cikgu panji said...

miszsensei,
salam perkenalan.Lalu je ke? Singgah le dulu.

intan,
Memang pauh epal nih sedap makan ccolek. Lebih sedak lagi, kalau mkn ramai2.Nak suruh intan terliur skit.....hehehe

Kujie said...

cicah dgn toyu sedap niii..nak2 isi yg kuning2 sikit...tgh mcm ni.lagi la sedap

cikgu panji said...

k jie,
betul tu....sangat le sedapnye.tapi kalau mkn sesorang tak best

echah_syed said...

kalo masak dia masam kan..yg combi pernah mkn ler :)

bulat tak mcm tuan pokok yg menten slim :p

cikgu panji said...

combi,
tuan dia pun bulat gitu jugak....tapi bercita2 nak slim.hehehe

@LiYaNNuaR said...

tentu rangupp tuh... nasib la x ngandong lagikkk... kalau termengidam... haruslah diposkan yek... ngeh ngeh ngeh...

Anonymous said...

Pokok tak tahan lama, banyak musuh.
Orang kelantan panggil semua yg sejenis dngnya pauh, pauh epal, pauh ringan, pauh gatal,pelbagai pauh2 siam dsb.Orang kelantan tak akan menukar panggilan pauh kepada mempelam.
Panggilan lebih universal ialah mangga sebab enlish kata mangoes india kata manga setengah arab kata manju
etc etc.
Kebanyakan negara didunia ni ada mangganya sendiri.
MSF

cikgu panji said...

liyannuar,
no problem...kalau ada buah le.hehehe

musafir,
memang betul, kebiasaannya pokok ni byk musuh dan jarang yg tahan lama.tapi alhamdulillah setakat ni pokok sebatang ni masih subur menghijau.

kuIna Jentayutiara said...

alamak... lupa nak bw mai kuah rojak..

cikgu panji said...

kuina,
uwa....nak jugak kuah rojak.