Sunday, November 30, 2008

Rindu

Sampai di rumah petang semalam, terus pergi pasar.Rindukan dapur dan
sangat teringin nak makan masakan sendiri w pun mungkin tidak menyelerakan bagi orang lain. Dan hasilnya, selepas maghrib terhidanglah ikan kikik masak asam pedas, ikan kembung goreng, udang goreng kunyit, ulam dan budu. Hehehe Sungguh bahagia.........







Ini pula, pic yang diambil -+ pukul 1.30 petang tadi. Sangat gelap......gelap gelita!!!
Sudah banyak hari warga Kelantan di bumi Kelantan ini tidak dapat melihat matahari. Tiap-tiap hari hujan dan hujan. Seronoknya tidur hingga Ain ponteng tuisyen hari ini.




Ain : Ummi ni asyik ambil gambar je. Mesti nak masuk dlm blog.
Saya : ???? Nanti Ain jugak nak tengok.

20 comments:

atie said...

Bumi klate hujan kan , dah mula banjir ke kat tempat cikgu, amboi.. budu tu...nyam2.Baru balik bercuti ekk

en_me said...

hujan rahmat.. gittewww

Anonymous said...

Apa pulok gi buboh bawang dlm budu,spoil selera saya tengok. Untuk effek maksima kena dengan ikan singang goreng.Lauk2 lain saya tak kena sentuh doh tu, kena recycle untuk dinner pulak kan.
Msf

cikgu panji said...

atie,
sekarang ni ujan memanjang. setakat ni tempat saya tak banjir.
budu?? bestt....

en_me,
semua yg terjadi ada rahmatnya.

cikgu panji said...

musafir,
selain asam n lada burung,bubuh bawang,serai sedap jugak.tak caya? ceetra. hehe

^aNgRiAni^ said...

waaa sedapnya CP...riani pun rindu nak memasak ni
bizi jer kebelakangan ni
uhukkkssss

cikgu panji said...

riani,
Ooo...sekarang ni riani sempat masak air je la.hehehe

yellow said...

sampai hati cik su.... tak singgah pon....

cikgu panji said...

yellow,
taknak ganggu org kerja.hehehe.
jgn le merajukkk. next time pulak...

pB said...

harap harap jalae tok lar ditutup

kawe nok kelik jumaat nie ..

lagu mano nok contact Cikgu Panji

Intan Rosnitta said...

Rumah mak intan dah naik air, cikgu!

:)

CIKGU PANJI said...

pB,
harap dah terima sms dari saya. lamo ko cuti?

intan,
boleh le main air.tak balik ke raya hj ni?

arsaili said...

salam..wahhh musim sejuk dah yer...sedapnya make budu..semalam makan nasi kerabu daging bakar extra budu kat Kuching....

salam kat cikgu nasir

cikgu panji said...

arsaili,
extra budu?? biar betul...hehehe

cendawanintim said...

bila nampak budu tuh, selera betul!!

cikgu panji said...

cendawanintim
minat budu jugak ke? pembuka selera...hehe

suara said...

Salam cikgu...
Aduhai... lapar pulak perut bila tengok gambar ikan kekek masak asam pedas. Gemar sgt, tapi dah lama tak masak sbb abg tak suka sgt. huhu...

cikgu panji said...

su,
ikan kekek gemuk dan lemak...sedapp

Anonymous said...

CP lamo te lauk atah meja tak habis2 lagi, basi doh kot.
msf

cikgu panji said...

musafir,
nak royat lamo tak update le ya? faham2... hok seghoktinye panah dua ari ni, sibuk mendobi kain baju, takdan nak update.alasan....hehehe