Monday, November 24, 2008

Tak Tertelan

Uwa....tiap hari terpaksa menelan ubat-ubat ini. Jemu yang amat.
Walaupun bersaiz kecil molek tapi sangat tidak seronok untuk menelannya.
Tiap-tiap hari wei....tiap-tiap hari sejak + - setahun yang lalu!!!!
Kenapa ubat-ubat ini tidak diletakkan perisa yang sedap-sedap?
Dari dulu sampai sekarang, asal ubat je mesti pahit.
Calcium lactate,thyroxine, calcitriol
Stok untuk sebulan.
Rasanya dalam laci saya, ada lagi sebanyak ini.
Sssst.... kadang-kadang saya terponteng makan ubat-ubat ini
terutamanya semasa saya tidak perlu hadir ke sekolah seperti cuti-cuti begini.
Bila terasa lain macam saja, cepat-cepat le saya makan ubat. hehehe
Walau apa pun, dalam handbag saya sentiasa ada bekalan ini.

5 comments:

Anonymous said...

Ada problem thyroid ke? kena rajin makan ubat and check jaga/monitor side effect dia spt 'kenaleng'and nyetok karong.
msf

Rumah Kuning said...

dah operate.jika tidak ditelan ubat2 ini memang kenaleng dan nyetok.

echah_syed said...

lorr byknyer ubat yang oii :(

combi mkn supplement jer primrose oil,multivit & calcium :)

tu pun kdg ponteng huhu.. :(

Anonymous said...

combi, patut le gebu. mkn primrose oil...hehehe

Ira A Sa Ra said...

CP, banyaknya ubat. CP kena tyhroid ke? Makanlah ubat tu..telan walaupun pahit. Actually, makcik husband Ira pun kena tyhroid...tapi alhamdulillah okay dah. Apa pun, Ira doakan moga CP sentiasa di bwh lindungan-Nya