Friday, March 21, 2008

Ronda lagi

Distinasi petang tadi ialah Kuala Kemasin.
.Pemandangannya cukup cantik
Terdapat beberapa orang kaki pancing menunggu umpan disambar ikan.
Memang sangat sesuai. .
Juga tempat nelayan kecil menaikkan hasil tangkapan

Memang rezeki kami.
Terserempak dengan nelayan yg tengah menimbang udang yang besar ini.
Bestnye....fresh sesangat.





12 comments:

Jie said...

udang tu yg tatahannnnn youuuu....

cikgu panji said...

Hehehe...sorry

arsaili said...

segarnya udang...salam maulidurasul

pB said...

kuala kamasin ni daeroh mano??

aNgRiAni said...

bestnyer cikgu...sejuk mata memandang...comeyyy laa gegirl tue...nak cium ciket....muaaahhhsss...anak cikgu ker?...comeyyy...udang tu pun sodap kalau digoreng...

cikgu panji said...

pb, kuala kemasin tu daerah bachok.
riani, tem ni dekat je ngan umah saya.udang tu memang segar betul...sedap

silversarina said...

akak suka gambar2 kat kemasin tu, damainya... dan udang tu, untung cikgu dapat makan udang fresh :)

Zawi said...

Cikgu Panji,
Untungnya dudok tempat comel, makanan laut fresh dan pastinya murah. Maso ambo kijo di ladang ketereh CIMA Besut tahun 1982 dulu boleh beli udang rimau sega ngan harga 7 rial jah sekilo. Dok pula tepi pantai seronok betul.
Kuala Kemasin ni syurga la bagi peminat kamera macam Cikgu dan suami.
Terima kasih la kerana gi jale kat blog ambo.

mama ranggie said...

memang sodap udang tu...

cikgu panji said...

Sedap....!!!! kalau pandai masak.Betul tak?

echah_syed said...

setuju..sedap kalo pandai masak udang tu :p

cikgu panji said...

Nampaknya ramai peminat udang kat sini.Combi, kita goreng je la ya.Cicah sos...hehe