Wednesday, March 26, 2008

Sudah masak

Pic dalam n3 lepas . Buah yang belum masak.
Ramai yang tak kenal buah apa.

Baru dipetik.
Rupa isinya. Ada lagi yang tak kenal??
Buah mata kucing (specis Brazil? Betul ke tak wallahu A'lam)
Saiz buahnya berganda-ganda lebih besar dari mata kucing biasa.
Rasanya pun lain sikit. Sedap jugak....



15 comments:

Jie said...

uikk..tak pernah tgok lah

ni bukan mata kucing ni..

mata rimau gamaknya...:p

cikgu panji said...

Kak Jie, yang biasa kita tengok tu mata anak kucing.Yang ni mata bapak kucing.hehe

hafzanlazim said...

dlm bahasa kelantan buah gapo che Sue??

paih said...

ni mata gergasi ni.. bukan mata kucing..

cikgu panji said...

Jee, ore kelate pun panggil mata kucing jugak.

Ih, mata gergasi besar sangat.hehe

echah_syed said...

pokok dia renek jer..pokok kawen ker cikgu???

arsaili said...

ni mata burung hantu kot..ahaks

pB said...

mato kuching kor tu??


hmmm ....

bakpo kulit dio hija ??

cikgu panji said...

Combi, seorang kawan bagi anak pokok tu.Rasanya tak kawin.

cikgu panji said...

Arsaili,mata burung hantu macam tu ke? Saya tak pernah tengok pulak.hehehe.Arsaili ada bela ke Jgn marah...

cikgu panji said...

PB, tak tahu le pulak bakpo warno ija.Hok masak tu ado petik2 koko sket.

silversarina said...

salam,

tak pernah tengok buah ni.. kalau mata kucing mesti sedap rasanya.

cikgu panji said...

Rasanya lain sikit tapi sedap jugak

Hail Afiq said...

raso supo buah leci la che sue...saya ado simpan butey dio...mudoh ko nok tumbuh pokok nie?

cikgu panji said...

Aikk, abah afiq dan makan jugak ke? Buah tu c su dan ambik sikit je.Habis makan ke musang. La ni ada buah baru pulak. Masa buah nak masak baru ni, dia bungga. La ni,buah kecik lagi. Rajin pulak berbuah...