Saturday, March 8, 2008

Seronoknya Tinggal Di Kampung

Hari ni first day Cuti Pertengahan Penggal Pertama. Campur Jumaat Sabtu 9 hari jumlahnya. Bestnye.... Walaupun kain kotor berlambak, skrip exam belum bersentuh, tapi hari ni (hari ni je) saya tak nak sentuh benda-benda tu. Dengan sukanya hari ni saya nak buat apa yang saya suka sahaja. Tapi kan, petang ni terpaksa juga buat benda yang saya tak berapa suka. Makan kenduri....
.
Ini benda yang saya suka kongsi bersama anda.
.
Subur menghijau.Siapa tahu pokok apa? Jirannya tu semua tahukan...
pokok mempelam
( Snap dari beranda )



Ada bunga macam ni...


Buah dari jarak jauh


Dari jarak dekat

Wow.... Besarnya. Belum masak dan masih dalam proses pembesaran.
Dah tahu jawapannya? Buah apa?
Limau kasturi ni nak menyelit jugak .
Maklumlah...tunggu masa nak gugur je tu.

Yang tak sempat dijual masa CNY baru-baru ni. Hehehe

9 comments:

Jie said...

erk..kakjie kenal yg pegang buah tu aje...

itu tangan cikgu!

pB said...

Syok nyor orghe ado lamae nie.

mache mache buleh tanae ...

manje said...

best nye ada pokok buah mcm nih keliling umah... kita pon nak jugak cam nih... tapi ntah bile

cikgu panji said...

K Jie, org tanya buah tu le....hehehe
Pb,Manje,
Sebenornye, laman rumah saya ni sekangkang kera je.Kecik bebenor.Kalau pokok ni membesar lagi, harus kena tebang.

echah_syed said...

buah kedondong kan kan.. :p

best laa..tak sabo nak balik tanam sume ni kat umah sendiri huhuhu **sedeh**

nak jumpa cikgu bln dec nnt..sudi ker??

cikgu panji said...

Bukan buah kedondong le combi.
Nak jumpa bulan Dec?? tak cukup laman rumah,padang bola ambo tadahkan.hehehe

Jie said...

oooo cikgu, peksa dah abis
soalan ni apa jawapnya

kena bgtau lah cikgu, kot2 ujung tahun nnt keluar lagi soklan ni...

:p

cikgu panji said...

K Jie, Bila habis tanda skrip, baru cikgu bagi jawapan.Senang nanti nak buat pembetulan.Tunggu le dulu... byk lagi belum siap.

Anonymous said...

Interesting.

Macam buah Macadamia .....