Tuesday, August 19, 2008

Oh Kura-kura

Balik dari kelas tambahan, Ain menjerit untuk tunjukkan sesuatu.
Kerana cp lambat naik, beliau membawa turun kura-kura ini.
Akhirnya berjaya juga dia menapatkan kura-kura selepas keinginannya untuk membeli hamster tidak berjaya.
Berapa hari kura-kura ni dapat hidup, kita tunggu dan lihat
Nasib kau le kura-kura.......



12 comments:

Intan Rosnitta said...

ala..comelnya... Pandai ke ain nak jaga tu? :)

echah_syed said...

combi takut sume binatang walopun comey cam kura2 ni.. huhu :(

anak2 pun dah jadi mcm mamanyerr adehh !

cikgu jawe said...

selamatkan anak kure-kure. ada haiwan dlm bahaye! ada haiwan dlm bahaye! di saneee..

moga2 sihat le kura2 tuh 100 thn lagi. hehe

cikgu panji said...

intan,
rasanya naik pening kura2 tu sebab dibawaknya ke hulu ke hilir.

combi,
nasib baik dpt pujuknya supaya tak beli hamster.lagi le gelinye....

cikgujawe,
kura2 ni tengah pening lalat sbb tuannya asyik bawak berjalan je.

Kujie said...

sy pernah gak teringin nk bela..ada akuarium kosong..nk bela ikan malas pula...

mkgn nantiii........hehehee

cikgu panji said...

kujie,
jom kita pakat bela kura2.hehe

kuInaJentayutiara said...

kura2... leh idup 100 tahun @ 100 hari??? anak yg menjaga ker maknya?

CIKGU PANJI said...

kuina,
taktau le dan berape hari.

CikguZue said...

comel comel....dulu kecik2 suka bela jugak...tapi tak lama, dia jalan2 sendiri. hilang kat semak...huhu...

cikgu panji said...

cikguzue,
yang ni rasanya takkan hilang masuk semak tapi kemungkinan besar bunuh diri sebab tak tahan dgn kerenah tuannya.hehehe

Superb GURU BaniHassim said...

akak, kure2 tak susah nak jage...
jage air je, bagi makan banyak2...
dorg ni ngap2 je...

akak ajar la ain cara2 nk take care..
selain tu leh ajar pasal komitment...
musti best...

Melora said...

You write very well.