Monday, June 9, 2008

Berat?


Aku baru melihat seorang perempuan melintas
Aku tengok dia, kemudian tengok diri sendiri
Maka berkobar-kobar semangat
Membara keazaman
Sesungguhnya aku sudah semakin berisi
Dan aku taknak menambahkan lagi isi
Aku nak kurangkan timbangan yang semakin berat
Aku taknak peha bergesel bila melangkah
Aku taknak penyakit menumpang
Aku mesti kurangkan makan
Aku mesti bersenam
Walau sekadar melompat di halaman
Aku nak kurus walaupun tidak seperti dulu
Tapi... aku nak kurus
Dan aku nak kurus...


9 comments:

mama ranggie said...

jom kite diet berjemaah cikgu!

Jie said...

sekarang waktu yg sesuai cikgu
nk ikut sama2...


kena setat dr skrg ni..sebulan dua nk tempah baju raya dah..hahahaha

kebaya nyonya gitu!

Jentayutiara said...

alamak... terlebih sudah! Jom ikut sy g mendaki...

CIKGU PANJI said...

mama, jom. tapi baru sekejap saya balik makan kenduri. hehe

CIKGU PANJI said...

k jie, ada petua ke nak bagi kurus cepat? pandangan sisi dah tak lawa langsung. hehe

Jentayutiara, nak mendaki gunung mana? Saya takut...takpe saya main lompat tali je..

en_me said...

lompat akak lompat.. lompat! voleee kannnns

CIKGU PANJI said...

janji berpeluh en_me.main baling bola ngan anak pun jadi...

Zana S said...

iyaaaaaaaaa.... saya pun...(sbb nak raya dah kan... hukhuk)
nak kurus gak..boring tgk baju be4 ada anak duk dlm beg takleh pakai.. sadis2

CIKGU PANJI said...

Zana s, tiap kali timbang asyik naik je.mcmana ye??