Tuesday, July 22, 2008

Kena Cium

Pagi tadi ada penggambaran guru-guru dan kakitangan SMK Panji.
Lepas waktu sekolah, ada taklimat untuk Majlis Perpisahan Puan Pengetua.
Semasa sesi soal jawab berlangsung, CP menyusup keluar dari bilik taklimat kerana pada pukul 3.00 - 5.00 ada kelas tambahan menggantikan seorang guru lain yang ada hal ( baru minta CP menggantikannya tengahari tadi). Jadi, CP mesti mengambil
si kecil montelku ini dari tadika dan menghantarnya pulang ( rumah mak) sebelum CP balik semula ke sekolah untuk tugasan kelas tambahan itu.

Selepas kelam kabut menyiapkan apa yang patut, CP bergegas ke sekolah. Tiba-tiba... sterika off ke tak? Off ke tak? Untuk lebih selamat, CP berpatah balik.

Dalam perjalanan kali kedua untuk ke sekolah tengahari tadi, seperti biasa CP melalui jalan kecil yang nyaman dengan rimbunan pokok buah-buahan dan hutan belantara kecil sebelum keluar ke jalanraya. Tiba-tiba sebuah motosikal meluncur laju memasuki lorong tersebut dan tanpa sempat CP mengelak, aikk... dia mencium rakus mr blue kesayanganku . CP hanya sempat menekan brek dan melihat motosikal lawanku melintang jalan yang kecil itu. Perlahan-lahan CP turun. Tanya sakit ke tak? Dia cakap takde apa-apa. CP meninjau bahagian hadapan. Uwa...pecah mata mr blue.

7 comments:

IBU KUMBANG said...

Wah....sedihnya.. Tapi tak pe asalkan akak takde apa-apa

ija said...

alamak..kalo saya pun rasa camtu..kita dah cukup berhati2 dah kannnn

Intan Rosnitta said...

Nasib baik kedua2 org x ada apa2. Malang x berbau...

CIKGU PANJI said...

ibu kumbang,
memang betul, malang tak berbau

ija,
kita tak bersalah pun...hehe.nasib baik sikit tu je yg rosak.

intan,
Alhamdulillah tuannya masih segar bugar...hehe

echah_syed said...

lorr mahal lampu tu tau :(

nak wat camne mmg dah tertulis kat sana suda.

apapun alhamdulilah CP ok.

kujie said...

sedihnya...udah kesayangan, terkena sikit je mesti sedih..

CIKGU PANJI said...

combi,
ini bukan bijik mata mahal le....hehe

kujie,
kejadiannya di hujung bulan menyebabkan tahap kesedihannya berganda2.uwa...