Tuesday, July 15, 2008

Senyum Malu

Pagi tadi saya ke sekolah seperti biasa. 7.30 pagi keluar ke HUSM. Ada temujanji di klinik ORL. Dlm perjalanan, ada orang accident. Seriau bulu roma melihatnya. Yang bestnya, cepat pulak dapat jumpat Dr hari ni. Lebih kurang pukul 10.00 pagi dah selesai segala urusan. Sampai sekolah, mengajar dan buat kerja seperti biasa. Masa nak balik dari sekolah, saya punya le laju nak sampai rumah.
Sampai kat kereta, aikk...bila masa pulak calar kat belakang ni? Sambil tangan mengusap-usap tempat yang tercalar, kepala cuba mengingat. Rasanya tak pernah langgar apa-apa. Lantaklah... Terus gagau kunci dalam handbag dan tonyoh ke tempat yang sepatutnya. Terdengar suara...Salah kereta toww. Aikk...ya betul. Kereta saya di sebelah. Sama colour, sama besar, sama kecil, sama baru dan sama buruk. Cikgu tersebut cerita, dia pun acapkali tersalah kereta dengan kereta saya macam saya tadi. Kuraaang sikit malu saya....kwang...kwang...kwang. Gelak-gelak kejap dengan cikgu tersebut, terus balik sambil tersenyum malu.
Nasib baik tak tel suami, cakap pintu kereta takleh buka. hehe

7 comments:

echah_syed said...

nasib tak kena tuduh menceroboh..kalo tidak kol abg mnta jamin..hiks

alaa combi tau cpanji sengaja sbb tuan punye kete tu org emsem :p

trick lame tuu tau dah.. :D

Intan Rosnitta said...

Cover malu ya cikgu...gelak2 dgn empunya kereta. Dalam hati Allah je yg tahu...kekekek ;)

CIKGU PANJI said...

combi,
kita baik tau... jgn main tuduh2.

intan,
malu le jugak. tapi tak le malu bebenor.hehe

aNgRiAni said...

aduiiiiii
mujur tak bunyi alarm keta tu
:-p

CIKGU PANJI said...

nasib baik...kalau tak harus cp lari sekuat hati. hehe

kuInaJentayutiara said...

sy pn prnh gak... dok tgk apasal dlmnya lain.. ada teddy bear lg.. keta aku tak dak pun.. ceh rupanya silap keta!

nono said...

CP..nnt len kl if ader oppment lagik kat HUSM..gtau ler..nono kije ctue..leh ler jumper..minum2 ker..:)